Τα Νοσοκομεία Στο Twitter – Στρατηγικές Για Την Αποδοτικότερη Χρήση Του

Είναι πλέον γεγονός ότι το Twitter έχει αλλάξει σημαντικά την επικοινωνία στο διαδίκτυο –ακόμη και στον κλάδο της υγείας, όπου οι ανάλογοι φορείς έχουν καθυστερήσει ως προς την υιοθέτηση των τεχνολογιών του διαδικτύου. “Μόλις 1.000 νοσοκομεία -σχεδόν το ένα-πέμπτο του συνόλου στις ΗΠΑ- έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο Twitter, ενώ τα στελέχη αμφιβάλλουν ως προς το πόσο έχουν ωφεληθεί”, αναφέρει σε δημοσίευμα του το advisory.com.

Η Alicia Daugherty, από την πλευρά της, προτείνει στρατηγικές για την αποδοτικότερη από τα νοσοκομεία χρήση του Twitter. «Όλα έχουν να κάνουν με τις σχέσεις –η εμπειρία της περίθαλψης είναι αυτή που προτρέπει τον ασθενή να ακολουθήσει το λογαριασμό του νοσοκομείου στο Twitter, ενώ έπειτα εξαρτάται από το νοσοκομείο στο να διατηρήσει την προσοχή τους με χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο”, αναφέρει η ίδια. Η Daugherty τοποθετεί τα πιο δημοφιλή tweets (δημοσιεύσεις στο Twitter) των νοσοκομείων σε τρεις κατηγορίες:

  1. Πρακτικές συμβουλές για την υγεία: Είναι εύκολο να γίνει, παρόλο που το Twitter είναι κορεσμένο από αυτές.
  2. Ασυνήθιστες ή αντιφατικές πληροφορίες: Αυτά τα tweets ελκύουν συνήθως περισσότερο ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι εύκολη η συχνή τους δημοσίευση.
  3. Περιεχόμενο που “πυροδοτεί” συζητήσεις: Οι πιο ενεργές συζητήσεις επικεντρώνονται σε αμφιλεγόμενα θέματα, κάτι που “συνήθως είναι καλύτερο να αποφεύγεται” από τα νοσοκομεία, αναφέρει η Daugherty.

“Η συχνή, επίσης, χρήση του Twitter μπορεί ευκολότερα να διασυνδέσει τα νοσοκομεία με ασθενείς, επιτακτική ανάγκη που προτρέπει την περίθαλψη με υπευθυνότητα”, υπογραμμίζει ο Nick Dawson, διοικητικό στέλεχος του Bon Secours Health System.

Απόδοση της επένδυσης (ROI – Return on Investment) 

Ο Dan Diamond αναφέρεται σε ένα παράδειγμα σχετικά με το πώς αποδίδει αυτού του είδους η επένδυση. Τον Δεκέμβριο του 2010 σε μια διάλεξη της Inova Health σχετικά με τους πόνους στην πλάτη, οι ακροατές είχαν τη δυνατότητα παρακολούθησης μέσω διαδικτύου με ζωντανή σύνδεση βίντεο και διάλογο στο Twitter. Τουλάχιστον ένας από όσους παρακολουθούσαν τη διάλεξη, ο οποίος συμμετείχε ενεργά –και με ερωτήσεις- από το Twitter, εμπιστεύθηκε την Inova για την περίπτωση που θα γίνει ασθενής και εντός έξι μηνών κατέληξε εκεί.

Ερωτήσεις που θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας στα social media

Σύμφωνα με τον Diamond, ειδικοί στα κοινωνικά δίκτυα (social media) ισχυρίζονται ότι τα νοσοκομεία που σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το Twitter θα πρέπει να αναρωτηθούν τα εξής:

1. Υπάρχει κάποιος στον φορέα σας που έχει χρόνο 10 λεπτά την ημέρα για να ασχοληθεί με το Twitter;

2. Ποιον επιλέξατε για να διαχειρίζεται τον λογαριασμό; Θα πρέπει να είναι κάποιος που γνωρίζει για τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προσδοκίες του κοινού, σύμφωνα με τον Nick Dawson.

3. Θέλετε να ενισχύσετε τη στρατηγική των δημοσίων σας σχέσεων; Το υπεύθυνο για τις σχέσεις προσωπικό μπορεί να χρησιμοποιήσει το Twitter για να προσεγγίσει τα ενδιαφέροντα των δημοσιογράφων, καθώς και να επιμεληθεί τις ανακοινώσεις που θα τραβήξουν την προσοχή τους.

4. Κατά πόσο παίρνει ρίσκο το νοσοκομείο σας; Νοσοκομεία, όπως τα @DMC_Heals και @fredrkmemorial, που χρησιμοποιούν στο Twitter προσωπικούς αστεϊσμούς, συνήθως είναι πιο συμπαθή στο κοινό. Αυτού του είδους όμως η προσέγγιση δεν εκφράζει κάθε νοσοκομείο, αναφέρει ο Ed Bennett, ειδικός των social media και υπεύθυνος των διαδικτυακών διεργασιών τουUniversity of Maryland Medical Center.

5. Έχετε καθορίσει τη στρατηγική σας στο Facebook; Ο Bennett ισχυρίζεται ότι το Twitter δεν είναι το μοναδικό μέσο που θα πρέπει να αξιοποιήσετε, καθώς το Facebook έχει επίσης μεγάλο αριθμό μελών που θα μπορούσαν να γίνουν ασθενείς σας.

Πηγή: Πατήστε εδώ

Σχολιάστε